суббота, 20 апреля
img

НОВОСТЬ

Кейс Фокстрот: у Геннадія Виходцева працюють далЕКОглядні

Кейс Фокстрот: у Геннадія Виходцева працюють далЕКОглядні

Кейс від группи компаній Фокстрот: у Геннадія Виходцева працюють далЕКОглядні.

До 10 річчя ЕКО-волонтерського руху «Зелений офіс». Плюс – інструкції, як вибудувати такий рух на своєму робочому місці.

28 серпня 2019 року Фокстрот черговий раз шанує далЕКОглядних. Це – внутрішній рейтинг компанії, який оцінює діяльність співробітників у плані збереження довкілля. Рейтинг далЕКОглядних – один з компонентів проекта Зелений офіс. Працівники Foxtrot, які посіли в рейтингу найвищі місця, отримують цікаві подарунки в стилі “еко”.

Бути еко-відповідальним може не лише людина, а й ціле підприємство. Ідеально, коли еко-свідомий співробітник розвиває виробництво, як еко-відповідальне.

Еко-свідомість може бути формальною, офіційною.Наприклад, виробник чи рітейлер підписує прихильність до всесвітнього руху Go green. Або заявляє про членство у світовій ініціативі Глобальний договір ООН та починає діяти в рамках цієї міжнародної організації. В цьому випадку еко-принципи розповсюджуються через внутрішні розпорядження та офісні традиції.

А можна діяти неформально: одного дня знайти в компанії однодумців. Заручитися підтримкою керівництва. Та запровадити звичайні збори відпрацьованого паперу. Зароблені кошти варто віддати на благодійність.

У першому випадку бізнес отримує базис та партнерів – основу своєї стійкості в еко-активностях. У другому випадку з’являється ідейність, щирість, знаходиться драйвер. Адже до активностей будуть залучені наймані працівники фірми, що дасть бізнесу низку преференцій. Група компаній Фокстрот обрала 1 та 2 шляхи: у 2006 році стала членом ГД ООН та взяла зобов'язання щодо мінімізації впливу власної діяльності на оточуючий світ, а в 2009 році започаткувала соціальний проект «Зелений офіс» для співробітників. Крім того, в 2013-2016 роках бізнесмен Gennady Vyhodtsev та бренд Foxtrot організували освітню програму ЕКО-клас під гаслом «Проекти, що змінюють довкілля й нас» - https://foxtrotgroup.com.ua/uk/csr/ecoclass.html

Докази фактами:10 років роботи далЕКОглядних

Реальні надбання фірми та однодумців за 10 років свідомої еко-активності виглядають так:

-Зібрано та відправлено на переробку макулатури – 42 467 кг;

-Зібраний та перероблений на макулатуру папір врятував від вирубки живих дерев – 18 992;

-Зекономлено прісної води – 1 912 600 л;

-Зекономлено електроенергії – 34 300 кВт;

-Врятовано земельних ділянок – бувших стихійних сміттєзвалищ – 170 400м2;

-Утилізовано пластику – 524 кг;

-Перероблено пластикових кришечок – 725 кг;

-Волонтерські акції «Зелений день календаря» в центральному офісі ГКФ - 35 акцій.

Приклади компаній з високим рівнем соціальної відповідальності

У нас є приклади міжнародних виробників, які свідомо розвивають соціальну відповідальність людей. Наприклад, білоруська IT-компанія EPAM дарує новачкам “на вході” фірмові чашки та багаторазові пляшки для води. Це робиться для того, щоб зменшити використання пластикових стаканчиків та пляшок протягом робочого дня. Крім того, періодично всім гуртом – від джуніоров до директорів – EPAM збирають з байдарок сміття з річки Іслоч, будують хатинки для пташок.

А ось американський виробник одягу Patagonia власну маркетингову стратегію вибудував навколо екологічного способу життя. Рециклінг (переробка відпрацьованого матеріалу), десятина на захист Природи, використання лише натуральних та перероблених матеріалів, інвестиції в спільне споживання та вирощування промислової коноплі, яка має надзвичайно міцні волокна. Звичайно, працювати в Patagonia можуть лише ті, хто розділяє цінності сталого розвитку планети. Або люди, що схильні які до вироблення сталих навичок турботи про планету.

Українські бізнеси з високим рівнем соціальної відповідальності

В Україні теж є пул виробників і рітейлерів, які акцентують увагу на екологічній відповідальності. Існують рейтинги eco-friendly підприємств України. Експерти, які їх формують, завжди пояснюють факт входження до рейтингу тих чи інших брендів.

Серед тих, хто в ТОП-20 еко-компаній України (версія 2019 року від видавничого дому «Картель+» – виробник енергії ДТЕК, агро-індустріальний холдинг МХП, львівська Група Greenville, Маріупольський металургійний комбінат. Постійне місце в списку ТОП-20 – Фокстрот.

Саме в останньому була розроблена система з реалізації філософії екологічного способу життя на двох рівнях:

1.Серед співробітників (соціальний проект та волонтерський рух «Зелений офіс»);

2.Серед покупців та їх родин – (освітня програма «ЕКО-клас – проекти, що змінюють країну й нас».

Всесвітню програму «green office» в ГКФ реалізують вже 10 років за особистого сприяння Геннадія Виходцева – генерального директора підприємства. Зелений офіс – один з компонентів побудови соціально відповідального бізнесу та гармонізації стосунків із соціумом, в якому він працює.

По-перше, такі ініціативи вигідні з точки зору економіки: енергозберігаюча технологія утримання офісної будівлі мінімізує витрати підприємства на комунальні послуги, а заклик друкувати папір з обох сторін – зменшує бюджет офісу на канцелярію.

По-друге, екологічні активності компанії мають ефект тімбілдінгу, бо гуртують співробітників, які, маючи підтримку колег, працюють ефективніше. По-третє, сьогоднішня турбота про середовище – це зменшення тиску людства на планету, яка й так натерпілася від людства останнім часом.

– Сильні бренди задають галузеві стандарти, а з 25 років існування бренду - 10 років має історія “green office”, - говорить бізнесмен Геннадій Виходцев, – подібні практики з еко-відповідальності стають все більше популярними в Україні, це приклад синергії економічних та соціальних результатів діяльності підприємства.

Лайфхак Foxtrot: як діяти еко-активісту

А теперь – найважливіше – алгоритм організації еко-руху на підприємстві:

-Відшукай у компанії однодумців, а у подальшому – організуй (або стань учасником) волонтерського руху;

-Заручися підтримкою керівництва. Шеф також може бути волонтером;

-Продумай систему правил, за якими офіс буде функціонувати, мінімально впливаючи на довкілля;

-Продумай критерії оцінки активності еко-волонтерів (обов'язково разом з ними);

-Системно фіксуй результати роботи екоруху, пояснюючи перемоги та точки росту.

-Підприємець Геннадій Виходцев рахує вигоди впровадження “Зеленого офісу”

У 2009 році, аби контролювати процес мінімізації впливу виробничого приміщення на оточуючий світ та залучити як можна більше співробітників до реалізації програми сталого розвитку, в Foxtrot обрали концепцію всесвітньої ініціативи “green office”. Багато бізнесменів в усьому світі зацікавив цей проект. Чому? Бо він корисний з точки зору екології. Потрібен для налагодження комунікацій між людьми. Дозволяє економити виробничі і ресурси планети. Сприяє побудові та підтриманню позитивної репутації бізнесу.

Ми зменшили кошти на утримання офісу

Мета “Зеленого офісу” – зменшити негативний вплив на навколишній світ, який здійснює людина навіть в робочому приміщенні. Для цього потрібно раціонально використовувати ресурси та організувати рециклінг відпрацьованих матеріалів.

Концерн, яка приймає правила захисту Природи, пильно переглядає звички робітників та починає впроваджувати зміни, що підуть на користь довкіллю. Наприклад, в Групі компаній Фокстрот за підтримки Gennady Vyhodtsev була утеплена будівля, замінена сантехніка, запущено енергозберігаючий режим функціонування техніки та обладнання. Одночасно з цим працівники перестали роздруковувати офісний папір, якщо в цьому немає жорсткої необхідності. Активно сортують сміття, дбають про виключені воду/світло, максимально впроваджують електронний обіг документів, закуповують витратні матеріали з відповідним маркуванням (“вторинна переробка”, “викидати в сміттєвий бак”, “зелена печатка”) та високим класом енергозбереження.

Маємо плюси в карму та репутаційні бонуси

Коли компанія живе за принципами сталого розвитку, то тим самим вона підтверджує свою причетність до корпоративної соціальної відповідальності. Крім того, успішна політика захисту навколишнього світу приваблює лідерів думки, ЗМІ та дає нові можливості для реклами бренду. Така компанія має більшу інвестиційну привабливість. Чому? Бо її власники розуміються на довготривалому плануванні та прогресі.

Наприклад, соціальний проект «ЕКО-клас: проекти, що змінюють довкілля й нас» від Gennadiy Vykhodtsev та мережі Foxtrot неодноразово ставала публічним кейсом та виборювала лідерські позиції в національних конкурсах: у 2015 році була серед переможців у конкурсі соціальних проектів «Центру з розвитку КСВ», а нещодавно зайшла до рейтингу ТОП-20 еко-компаній України.

Рух далЕКОглядних – інструмент залучення персоналу до участі в житті компанії

Відійшов у минуле колективізм. Але завдання, як створити команду в межах одного робочого колективу, досі актуальне. Деякі власники регулярно влаштовують для своїх працівників екстремальні та стресові тім-білдінги. Але якщо фірма велика, а найманих працівників – багато, то згуртувати їх у єдину команду можна за допомогою концепції “Зеленого офісу”.

Наприклад, на підприємстві, яким керує Геннадій Виходцев, для цього використовують волонтерські ініціативи - збір макулатури, пластикових кришечок, висадку зелених рослин. Працівники розуміють масштаби власної активності. Ви ж знаєте, що всього одна тонна зібраного паперу (макулатура) дозволяє зберегти життя 17 дерев. Одночасно з цим економиться 26 000 літрів води та 4 000 кВт електроенергії, які мали б бути задіяні у переробці свіжозрізаної деревини в папір.

Для своєчасного розповсюдження інформації еко-активісти та інші цінувальники екологічного способу життя використовують корпоративне видання «Стрічка новин ГКФ» та офіційну сторінку в Фейсбук. Ще один інструмент – засоби візуальної комунікації – дошки оголошень, плакати, що використовуються для мобілізації волонтерської енергії напередодні акцій тощо.

Інструкція: як виміряти еко-відповідальність працівників?

Впроваджувати в життя компанії еко-філософію та формувати еко-відповідальність найманих працівників – це вигідно бізнесу та корисно планеті. А тепер пропонуємо дізнатися, як можна виміряти екологічну відповідальність власних персоналу?

У 2019 році за участі генерального директора Геннадія Виходцева склали корпоративне ранжування «ДалЕКОглядних».

Кожен працівник, який бажає продемонструвати свою позицію у справі захисту довкілля, має виконати конкретні вимоги до ведення власної офісної діяльності. За свою активність найманий працівник отримує від організаторів підрахунку бали. Все просто – чим більше балів, тим вищий рівень екологічної відповідальності людини. Аби накопичення балів було візуалізовано, на дверях робочих кабінетів працівників розмістили інформаційні листи із зображення сухого дерева без листя, а за кожний бал працівнику видавали листочок-наклейку. Протягом програми під піклуванням еко-волонтерів “дерева” оживали – вкривалися листям.

Важливо! Рівень екологічної свідомості в ГКФ вимірюють індивідуально або колективно. Схоже на еко-тимбілдінг – тільки малозатратний та корисний для оточуючого світу.

За що нараховуються бали ДалЕКОглядним?

-По 1 балу нараховують волонтерам за наступні активності:

-Наявність в робочому кабінеті контейнера для макулатури.

-Наявність в приміщенні контейнера для збору кришечок з-під пластикових пляшок.

-Систематичне використання паперу А-4 з двох сторін.

-Повноцінне відімкнення на ніч комп’ютерів та іншої техніки від джерел енергопостачання.

-Наявність власної керамічної чи металевої кружки/чашки/стакана. Це дозволяє споживати напої без використання одноразового посуду, який забруднює довкілля

-+1 листочок - це зібрані вдома та транспортовані до офісу 10 кг макулатури під час спеціально організованих акцій зі збору макулатури в межах green office.

-Ще один бал - наявність в робочому приміщенні живих рослин.

-Плюс бал - участь у еко-флешмобах, ініційованих організаторами еко-проекту.

-Висадження дерев та участь у флеш-мобах, акціях екологічної тематики дозволяє волонтерам заробити цілих 4 бали.

Окрема увага приділяється агітації екологічно-свідомого способу мислення. Кожен, хто розмістить у власному робочому приміщенні інформацію про програму, отримує ще 1 бал. Бо у волонтерській справі важливо поширювати інформацію про те, як жити, щоб знизити тиск людини на Природу.

Куди підуть далі зароблені бали?

В Групі компаній на чолі з Геннадієм Виходцевим прийнято заохочувати лідерів. Подарунок переможцям чергового етапу проекту – еко-враження. Катання на конях по київському парку або прогулянка по Дніпру на яхті усім еко-гуртом корпоративних волонтерів, хто посів перший рядок в ТОПі. Але все одно виграють всі, хто брав участь в фокстротівському еко-марафоні. Це і працівники, і власники бізнесу, і суспільство, і власне планета Земля.

 

atnt Размещение материалов gorlovka.ua на других интернет-ресурсах и СМИ разрешается при условии, что непосредственно в тексте материала не ниже второго абзаца присутствует гиперссылка и текст названия на первоисточник. В случае нарушений, редакция современного сайта города Горловки оставляет за собой право отстаивать свои права и интересы путем подачи заявлений в правоохранительные и судебные органы, а также в виде соответветствующих публикаций на сайте.

img

ОПРОС МНЕНИЯ

Закончится ли в 2024 году война?
author

0%
Проголосовало: 0 человек(a)
top5 ТОП-5
НОВОСТЕЙ
за 3 дня corn
за 10 дней corn
за 30 дней corn
Новости Славянска
else